maandag 30 december 2013

Bioscoopfilms december: The Hunger Games en The Hobbit


 
 
Hoi! Ik heb deze maand twee films in de bioscoop gezien namelijk The Hunger Games en The Hobbit. Wil jij weten wat ik ervan vond? Lees dan verder vooral verder 


The Hunger Games

Waar gaat de film over?

Katniss Everdeen en Peeta Lamarck hebben de 74ste Hunger Game gewonnen. Ze worden als helden onthaald. In de districten heeft de overwinning hoop gegeven en er breken opstanden uit. President Snow is hier niet blij mee en wilt er wat tegen doen. Snow denkt dat Katniss de aanleiding is voor de opstanden. De nieuwe spelmeester Plutarch Heavensbee verzint daarom dat alle deelnemers van de 75ste editie zullen worden gekozen uit de eerdere winnaars van de Hunger games. Katniss en Peeta moeten hierdoor opnieuw meedoen aan de Hunger games. En nu met gevaarlijkere tegenstanders dan de vorige keer.

Wat vond ik ervan?

Ik stond echt te trappelen om deze film te zien. Na het zien van de eerste film (welke heel goed was!), was ik heel erg benieuwd naar het tweede deel. Ik hoopte namelijk dat deze nog beter zou zijn dan het eerste deel. En dat was het ook. Zo zorgde de bavianen en de mist net als een aantal deelnemers van de Hunger Games die Katniss graag dood wilden hebben voor flink wat spanning. Ook zag de arena waarin de Hunger Games plaatsvonden er weer spectaculair uit. Het is dan natuurlijk altijd fijn om naar een film te kijken. Wat ik overigens ook leuk vond aan dit deel was dat bepaalde karakters meer inhoud kregen. Zo waren de karakters van Peeta, Haymitch, Effie en Cinna naar mijn mening in het eerste deel nogal oppervlakkig uitgewerkt, maar in dit deel werd aan hun karakters meer aandacht besteed.

The Hobbit: the Desolation of Smaug

Waar gaat het over?

De dwergen gaan met Bilbo en Gandalf op weg naar Erebor. Ze willen hun land heroveren op Smaug. Bilbo draagt een ring bij zich met magische krachten.
 
Wat vond ik ervan?

Hoewel velen dit misschien een jongensfilm vinden, is het voor meisjes net zo leuk. In ieder geval, ik vind het een top film haha. Ik heb ook alle Lord of the Rings films gezien en vond deze reeks heel erg goed. Daarom was ik blij om te horen dat Peter Jackson had besloten nu ook de Hobbit te verfilmen.

De film duurt bijna drie uur (!), maar dat heb je helemaal niet door. Dit komt vooral doordat er in de film veel actie zit. Zo wordt het reisgezelschap achtervolgd door Orks en enorme spinnen. Aangezien ik absoluut niet van spinnen houd, zal je begrijpen dat ik hierdoor af en toe met ingehouden adem heb gekeken. Naast spinnen en orks had het reisgezelschap ook last van elfen, die hun gevangen hielden in hun woud. Één van die elfen is Legolas (Orlando Bloom). Hoewel ik het leuk vond dat Legolas in de film zat, vond ik het wel jammer dat hij in deze film een minder innemend karakter had dan dat hij in de Lord of the Rings had.

Net als de Hunger Games was ook The Hobbit een film met prachtige beelden. Zo was het woud van de elfen en Erebor heel mooi vorm gegeven. Echt heel knap gedaan. Ik ben benieuwd naar het derde deel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten